Thursday, July 14, 2011

Hahaha….aku adaLah myself…no one can change it…


                                                                       
Mesti plik kan….1st post aku kat blog yang xpenah aku ‘update’ ni aku mulakan ngan gelak…nape eak???
Satu je sbabnye….sebabnya mostly org akan fikir aku ni plek….bile skali pandang cam dak baek..(aku mmg dak baek kay)..tapi ble da knal ngan aku, dorang sume cam xcaya aku ni actually agak mental…even parents aku un ckap camtu…hahaha…=D
And sometimes ada gak orang suh aku tukar prangai biar sesuai ngan imej aku…tpi aku akn ckp kat org tu “aku adalah aku…dan no one can change it.”hehehe…even orang yang suh aku change, ialah orang yang aku suke gile….nape aku still ngan prinsip aku eah??

Sebabnya aku percaya, it’s better for us to be ourself than be someone else that will only please other but not ourselves…right isn’t it??? (be proud of yourself la…) Tpi lau sikap kite tu hanya akan memudaratkan org len bahkan diri sendiri… then, it’s better to change…hehe..

Lagi satu sebab nape aku bantah gile… sebab aku percaya yang bile kte nak b’ubah ia mestilah dari lubuk hati kite yang paling dalam dan kite mesti ikhlas…no paksa2 ma…and dan lau serius nak b’ubah mestilah dari yang baik kepada yang lbey baek….not from dri yang bek kepada evil dan sbagainya….sebab ada hadis yang mengatakan, “hendaklah hari ini lebey baek dri smalam, dan esok lebey baik dri hri ni..” and also there is an ayat from Al-quran that said , “ no one can change someone else heart, unless it was their own will.” 

That’s why, aku lebey suke jdi diri sendiri…xdpt dinafikan lgi berubah kpd yang lebey bek itu lebey afdhal….but, aku adlh aku..yup! aku ada keinginan utk b’ubah…but aku xkan b’ubah scra mendadak…aku akn b’ubh sikit dmi sikit utk kesejahteraan sahabat2 aku…hahaha…cian dorang t’paksa layan aku yang mental ni….

Sori guys atas sume ke “annoying”an aku…and once again aku mintak maaf utk kesekian kalinye dan aku janji akn buat lagi…hehehe….

No comments:

Post a Comment